پایگاهی مملو از طرح درس سالانه , طرح درس روزانه , پاورپوینت درسی , تحقیق آماده , محصولات آموزشی , پژوهش معلمان , پروژه دانش آموزی
اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی ششم، درس 8: انرژی را بهتر مصرف کنیم.
برای شروع تدریس این درس میتوانید از دانش آموزان بخواهید دوباره به نمودار گروههای عمده انرژی توجه کنند. اکنون فرق سوختهای فسیلی با انرژیهای نو را برای آنها بگویید.
اگر دانش آموزان وسایلی مانند اسباب بازیهای نوری یا ماشین حساب دارند از آنها بخواهید به کلاس بیاورند و آنها را با وسایلی که با باتری کار میکنند، مقایسه کنند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 13 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅انرژیهای نو چه هستند؟ ✅انرژیهای قبل تجدید را نام ببرند. ✅انرژی غیر قابل تجدید با انرژیهای قابل تجدید چه تفاوتی دارند؟ ✅ چرا انرژیهای نو را جایگزین سوختهای فسیلی کردهاند؟ ✅ در کشور ما چگونه از انرژیهای نو استفاده شده است؟ ✅ چگونه از انرژی باد انرژی الکتریکی تولید میکند؟
هدیه این محصول : طرح درس اجتماعی ششم، درس دوستی - طرح درس روزانه ویژگی های دریاهــای ایران
روش پیشنهادی برای تدریس این درس، روش مبتنی بر بیان فکر در نظر گرفته شده است. روش مذکور دو بعُد اساسی دارد: شناختی و اجتماعی. دانش آموزان به صورت انفرادی و گاه به صورت گروهی فکر خود را بیان میکنند و میکوشند دیگران را هم از آنچه در ذهنشان میگذرد آگاه سازند. دانش آموزان در این دو بعُد، هم از نظر فکری و هم از لحاظ اجتماعی پرورده میشوند. برای اینکه معلمّان بتوانند از ...
روش پیشنهادی برای شروع تدریس این درس، ایفای نقش در نظر گرفته شده است. گروهی برای اجرای نمایشنامه داوطلب میشوند. دانش آموزان بر اساس ذوق و علاقه خود نق ش مورد نظر را انتخاب میکنند. ایفای نقش روشی است که میتواند برای تجسّم عینی موضوعات و درسهایی که برای نمایش مناسب باشند به کار رود. در این روش فرد یا افرادی از دانش آموزان موضوعی را به صورت نمایشی کوتاه اجرا می ...